Wednesday, July 29, 2009

PERHIMPUNAN BANTAH ISA


Hujung minggu ini ada pihak menganjurkan untuk mengadakan demontrasi jalanan nak bantah ISA. Saya nak nasihat tak payahlah nak ikut mereka ini, tak pasal kita masuk lokap. Baik kita rehat kat rumah dengan keluarga. Pegi pastinya duit habis kena belanja makan-minum, minyak kereta, tempat tingggal dan lain-lain lagi. Penat pula tu. baik kita fikir cam na nak tambah pendapatan supaya anak bini kita tak hidup susah. Kalau pegi kena tangkap polis, bukan je kita yang susah tapi anak bini kita susah juga.
Kita kena fikir! Orang yang menganjur demontrasi jalanan ni siapa? pasal apa dia nak buat demontrasi. Teruk sangat ke Akta ISA ni?
Kita kena fikir juga! selama ni berapa ramai dah orang kena tahan ISA? lepas tu siapa orang yang kena tahan. Mereka ni semuanya orang yang bermasalah dengan negara. Dia nak buat sesuka hati nak merosak suasana keamanan negara. Jadi dia buatlah bantahan supaya Akhta ISA ni di hapuskan. Kita ni yang tak ada apa-apa masalah..... buat apa nak cari masalah.
Kan negara kita dah aman dah. buat apa kita nak merosakkan keharmonian dan keamanan negara kita ni?
Kalaulah kita ni asyik nak buat demontrasi jalanan, memprak-peranda negara. Negara kita ni pastinya tidak akan aman. Bila negara tidak aman...ekonomi akan jatuh sebab pelabur akan lari...politik tak stabil. nak ke kita jadi macam ni.
Nak kita???? Jadi negara macam Indonesia , Thailand, Kemboja, Pakistan. Politik tak stabil, ekonomi jatuh sebab rakyat dia asyik buat demontrasi tak puas hati kepada kerajaan.
Kerja-kerja nak buat demontrasi ni kerja orang politik....nak menjatuhkan kerajaan BN. Kita jangalah jadi macam dia orang ni sebab mereka ada kepentingan peribadi. Kita biarlah jadi orang politik profesional seperti negara barat. Dia orang berpolitik masa pilihanraya je. Habis pilihanraya dia orang tak ada nak gaduh ke nak demontrasi ke. Dia orang baik belaka tak kira parti mana. Kita ni kalau parti lain-lain tak sokong dah.

No comments: