Sunday, April 19, 2009

HORMATI RAJA

Kita orang Melayu perlu hormati raja kerana ianya simbol kepada ketamadunan orang Melayu. Kalau orang Melayu tak hormati Raja..... siapa lagi yang hormati raja Melayu. Bangsa asing tak akan hormat kepada raja Melayu. Kalau mereka hormat pun....mesti ada sesuatu yang dikehendakinya...samada tanah, projek atau pangkat.
Sama je dengan cerita di Perak. bangsa asing bukanya nak sangat Nizar jadi pemimpin...tapi kerana mereka nak tanah yang telah dijanjikan. Tuan-puan cuba fikir kalau banyak tanah diserahkan kepada mereka mana anak cucu-cikik kita nak tinggal kemudian hari. Kalau macam nilah caranya...rasanya 20 tahun lagi orang Melayu akan merempak di negara sendiri. Sekarang ini kita cma ada kuasa je. Kuasa ekonomi dia orang yang kontrol sekrang. Fikir-fikirlah tuan!!!!!!
Kita kenalah berpijak di bumi nyata. Jangalah kerana taksup kepada pemimpin tertentu kita hilang pedoman. Saya lihat.... yang mmbuat demontrasi dan menentang kepimpinan intitusi di raja bukannya orang lain... tapi... orang Melayu. tak ada pun bangsa lain. Kita ni sebenarnya diperalatkan oleh mereka sahaja.
Dah sampai masanya orang Melayu perlu sedar dan bersatu bagi memperjuangkan maruah bangsa Melayu di Tanah Melayu. Saya setuju dengan hasrat dan idea Presiden PAS, Haji Abdul Hadi Awang, UMNO dan PAS perlu bersatu kerana ini sajalah parti orang Melayu. Tapi sayangnya ada pemimpin PAS yang tak setuju..... saya tak tahu apa masalahnya.
Saya rasa dah sampai UMNO dan PAS bersatu...pakat-pakatlah berapa kerusi UMNO dan berapa kerusi PAS....ianya bukan orang lain....orang Melayu juga.

No comments: